estrategia smartliving

SMARTLIVING-LOGO-02

COMERCIAL

Comunicació de producte:
difusió i publicitat

Rebuda de comunicació de potencial client

>Mail

Es rep mail o trucada amb informació que va des de una simple mostra d'interès a un cert detall del que vol.

S'inicia una comunicació mixta mail/telèfon amb el client.

L'interlocutor des d'SML és sempre el mateix. S'estableix una certa complicitat comercial/client.
RESPONSABLE. Un membre d'SmartLiving (Pau) és el responsable de gestionar els mails i tota la fase de mail 02, mail 02 i Avantprojecte-pressupost.

NOMBRE DE PETICIONS. Es reben de 3 a 4 peticios de sol·licituds al dia.

>Mail 01. Gràcies

Es responen totes les mostres d'interès. Mail prototip donant les gràcies per l'interès. L'envia un membre s'SML.

PROTOCOL. Hi ha un mail protocolitzat:

01-SL-COS EMAIL-aSENZILL-INFORMACIO-cat-2020-WELCOME EMAIL 1.1 RX.doc.

Trucada telefònica

Es demana al client que enviï un mail expressant el seu interès i comunicant el que voldria.

PROTOCOL.
Hi ha un protocol per atendre les trucades telefòniques descrit al comument:

00-SL-AESTRATEGIA-PREGUNTES RESPOSTES aprimera trucada.pdf.
RESPONSABLE.
Una membre d'SmartLiving (Teresa) és la responsable de rebre les trucades i redirigir-les cap al mail.

Anàlisi de client

>Mail 02.
Petició d'informació

S'analitza el mail que ha enviat el client i es contesta amb l'objectiu de recopilar informació de 4 tipus:

a) Quin tipus d'habitatge té actualment el client?

b) Quin tipus d'habitatge està buscant? (ja sigui del catàleg d'SmartLiving o com a habitatge en abstracte)

c) Té solar? Escollit? En propietat? En procés d'adquisició?

d) Quina capacitat de finançament té?

PROTOCOL.
Mail protocolitzat que s'estructura com a una sèrie de preguntes que ha d'anar responen el client:

01-SL-COS EMAIL-aSENZILL-INFORMACIO-cat-2020-WELCOME EMAIL 2.1-RX def.doc

RESPOSTA. Molts clients ja no donen resposta a aquest mail.

>Mail 03.
Preparació de la proposta

S'analitza i concreta la informació que pot subministrar el client.
Es rep un plànol del solar del client.

COMUNICACIÓ.
Fase que combina comunicacions via mail (de l'ordre de 10 mails) i telèfon.

No segueix un protocol específic i es personalitza la comunicació amb cada client per ajustar i completar la informació sobre les necessitats i voluntats del client.

OBJECTIU 01. Seleccionar els clients potencials i que seran convidats a la següent fase: portes obertes.

OBJECTIU 02. Recollir la informació necessària per a implantar un exemple d'habitatge SmartLiving al solar del client.

>Portes obertes. Presentació i proposta preliminar

a) Visita guiada a un habitatge SmartLiving

b) Performance en directe: proposta d'habitatge SmartLiving al solar del client

PERIODICITAT: cada 2 setmanes hi ha una sessió de portes obertes.

RESPONSABLE. Dos membres d'SmartLiving diferents del que ha dut a terme les fases mail 02 i mail 03.

VISITA. Alguns clients són convidats només a la visita sense rebre proposta, són clients que han estat considerars potencialment interessants a la fase mail 03 tot i no tenir solar o capacitat de finançament en aquest moment.

NOMBRE DE CLIENTS. Es convida a un grup que pot anar dels 3 als 10 clients. GUIA. Un membre d'SmartLiving diferent del que ha portat les fases mail 02 i mail 03 dirigeix la visita a un habitatge SmartLiving.

PERFORMANCE. L'arquitecte en cap d'SmartLiving implanta en directe un exemple d'habitatge SmartLiving en el solar del client. Es marquen possibles variants sobre un model estàndard SmartLiving.

OBJECTIU 01. Seleccionar els clients que seguiran el procés.

RESULTAT CLIENT. Es comunica al client que rebrà una proposta amb pressupost en un termini de 2-3 setmanes.
VISITA/ GUIA. En aquests moments la visita guiada la realitza en Pedro Moya (arquitecte i aparellador que va desenvolupar l'eina CONFIGURADOR i el CONTRACTE tipus).

S'encarrega de tota la logística menor: anar al lloc, obrir l'habitatge, etc.

PERFORMANCE/ GUIA. La performance la duu a terme en XCL, que es presentat simplement com arquitecte en cap i no com a director/president/propietari d'SmartLiving.

PERFORMANCE/ ASSISTENTS. El 90% dels assistents a la visita també reben la proposta implantada.

RESULTAT/ CLIENT. El client surt de la visita amb un habitatge SmartLiving implantat al seu solar.

Proposta d'habitatge:
dibuixos, imatges i pressupost complet

Signatura de contracte i cobrament del 10%

Passi al departament d'arquitectura

COMERCIAL